Long tail zoekwoorden - Uitleg long tail zoekwoorden

Kies voor een succesvolle zoekmachineoptimalisatie-strategie met long tail zoekwoorden

Zoekwoorden spelen een belangrijke rol bij een zoekmachineoptimalisatie-strategie. Er bestaan twee soorten zoekopdrachten, namelijk ‘short tail’ en ‘long tail’. De eerste variant heeft betrekking op alle zoekopdrachten waar maximaal drie zoekwoorden in voorkomen. ‘Long tail’ staat voor de zoekopdrachten met minstens vier zoekwoorden.

Long tail zoekwoorden in de praktijk

Een voorbeeld van een ‘long tail’ zoekwoord maakt het iets duidelijker. In de zoekmachine gebruik je een zin als ‘definitie long-tail zoekwoorden’. Een groot deel van de zoekopdrachten in Google kan onder ‘long tail zoekopdrachten’ worden geschaard. Gemiddeld ligt dit het percentage rond de 70 procent, tegenover 30 procent ‘short tail’. Het is geen vreemde ontwikkeling wanneer je naar je eigen zoekgedrag kijkt. Waarschijnlijk gebruik je bij een zoekopdracht zelf ook vaak meer dan vier woorden. Dit komt door het feit dat iedere bezoeker graag op relevante websites terecht wilt komen. Zodoende voeren de meeste bezoekers een specifieke zoekopdracht in.

Waarom bezoekers long tail zoekwoorden gebruiken

Een groot deel van de internet marketeers beseft dat een goede zoekmachineoptimalisatie-strategie een rol speelt in hun succes. Zodoende gebruiken ze voor een analyse van zoekopdrachten onder andere Google Keywordplanner. Dergelijke tools geven echter alleen informatie over de shorttail zoekopdrachten. Google is niet van plan om de informatie over long tail zoekwoorden te delen, ook omdat dit een zeer breed onderdeel betreft. Neem alleen al het feit dat mensen die zich niet bezighouden met zoekmachineoptimalisatie lange zoekopdrachten invoeren zoals ‘hoe komt mijn website hoger in Google terecht?’. Zij gebruiken tijdens het zoeken vaak geen short tail zoekopdracht als ‘zoekmachineoptimalisatie tips’, omdat dit weinig specifiek is.

Long tail ideaal voor beginnende websites

Long tail biedt een groot aantal voordelen, en is een gouden kans voor marketeers en zoekmachineoptimalisatie-experts. De concurrentie op longtail zoekwoorden ligt namelijk veel lager. Bovendien zijn de zoekwoorden veel specifieker, waardoor je makkelijker klanten vindt die echt naar een bepaald product zoeken. Voor een jonge website met een lage domeinautoriteit is het een ideale manier om de eerste bezoekers mee te trekken.

 

 

Betere conversie met long tail zoekwoorden

Long tail zoekwoorden converteren beter dan short tail zoekwoorden. Het sluit namelijk aan bij specifieke zoekwoorden die mensen in de zoekmachine invullen. Neem bijvoorbeeld ‘ronde hals t-shirts voor mannen’. Als het goed is vinden mensen in een webshop precies wat ze zochten. Daardoor neemt de kans dat het ronde t-shirt daadwerkelijk wordt gekocht sterk toe.

Wees specifiek

De consument zal in elk geval sneller tot kopen overgaan dan wanneer het alleen op ‘t-shirts’ had gezocht. De laatstgenoemde zoekterm vergroot namelijk de kans dat hij of zij in een webwinkel terecht komt die bijvoorbeeld alleen dames t-shirts verkoopt. Het specifieke aspect van long tail is datgene wat loont. Kies tijdens het oprichten van je website dan ook voor een goede niche en specifieke producten en keywords.

Long tail: de sleutel tot succes

Door specifieke zoekwoorden te gebruiken in een bepaalde niche vergroot je de kans op de felbegeerde toppositie in Google. Alle moeite is eindelijk beloond. Toch is dit nog maar het topje van de ijsberg. Long tail zoekwoorden vormen de echte sleutel tot succes. Je hebt met deze techniek minder concurrentie en meer conversie, wat je site hopelijk veel goed doet.

 

 

 

@StayHungryseo

- February 18, 2017, 11:13 am

RT @InnovatieTop100: Meer zichtbaarheid door innovatieve combinatie psychologie en online marketing @StayHungryseo. Inschr. #innotop https:…
h J R
@StayHungryseo

- January 31, 2017, 7:56 am

Google Adwords dimensies waar jij vaker in zou moeten duiken! #Google #AdWords https://t.co/JuYd1qfLcf
h J R

Tja, Wij kunnen er geen genoeg van krijgen!

Maak een afspraak voor een kennismakingsgesprek

Nog niet genoeg? We hebben nog veel meer te vertellen...

Wat is de meerwaarde voor de klant?

Dankzij een bewezen methodologie om doeltreffende internet marketing strategiën te implementeren, slaagt Stay Hungry Marketing erin om van internet marketing het meest efficiënte middel te maken om duurzame klantrelaties op te bouwen. De specifieke kennis die hiervoor nodig is - van zoekmachineoptimalisatie, social media marketing, web analytics, seo webdesign en conversie optimalisatie - heeft bijna geen enkel internet marketing bureau zelf de mensen in huis. Een gespecialiseerde partner als Stay Hungry Marketing kan mits een eenmalige set-up een internet marketing strategie uitwerken dat jarenlang een continue return en ROI oplevert.

Hoe gaan wij te werk?

Om optimaal in te spelen op de specifieke noden van elk bedrijf, starten we met een internet marketing sessie die ons inzicht geeft in de businessomgeving van de klant. Vervolgens voeren we analyses uit en stellen we een internet marketing strategie met realistische doelstellingen op. In een tweede stap werken we deze strategie concreet uit. Als laatste stap werken we de internet marketing campagnes van A tot Z uit.

 

"Bewezen methodologie, doeltreffende internet marketing strategie"

 

Dat extra zetje in de goede richting. Dat is online marketing.

Onze ambitie is om onze klanten online succesvol te maken. Stay Hungry Marketing werkt als internetbureau in nauwe samenwerking met u aan een succesvolle internet marketing campagne, dat geheel wordt afgestemd op het bedrijf, producten of diensten en de belangrijkste doelgroepen. Binnen Stay Hungry Marketing heb je vaste online marketing specialist. Maak een afspraak voor een kennismakingsgesprek of neem direct contact om te zien wat wij voor uw online marketing campagne kunnen betekenen.

Hebt u het gevoel dat Stay Hungry u kan helpen? Laat één van onze specialisten je terugbellen!

contact-hoe-het-begon