Google Venice Update - Hmm, Google Venice Update - wat nu?

Bedrijven en ondernemers lokaal vindbaar dankzij Google Venice Update

Sinds enkele jaren neemt Google de locatie van bezoekers mee bij het ranken van webpagina’s in de zoekresultaten. Terwijl de zoekmachine zich voorheen alleen richtte op je land van herkomst, is het tegenwoordig mogelijk om specifieke resultaten binnen een bepaalde straal te vinden. Dit gebeurt op automatische wijze dankzij de Google Venice Update van februari 2012. Wat houdt deze Google Venice Update precies in?

Google Venice Update: Het toenemende belang van lokale zoekresultaten

De Google Venice Update heeft een aantal veranderingen teweeg gebracht binnen de zoekmachine. Zo heeft de resultatenpagina van Google een andere indeling gekregen. Terwijl je aan de linkerkant van de zoekpagina alle zoekfilters zag staan, zijn deze nu te vinden aan de bovenkant. Bovendien zijn ze veranderd in een soort knoppen. Het visuele aspect is echter niet de grootste verandering die Google Venice heeft veroorzaakt. Achter de schermen is het algoritme van Google anders geworden. Een van de grootste veranderingen is misschien wel de toenemende focus op lokale zoekresultaten. Deze zijn door de groeiende populariteit van mobiel internet namelijk steeds belangrijker geworden. De Google Venice Update speelt hier uitstekend op in.

Google Venice Update: Locatie traceren

Dankzij cookies en GPS is het voor Google niet moeilijk om jouw locatie te vinden. Voor het gebruik van GPS dien je overigens wel toestemming te geven. Ook is Google in staat om je IP-adres te traceren, en gebruikt het informatie van zendmasten. Alleen met behulp van een VPN kun je voorkomen dat Google je locatie kan traceren. Aan de hand van deze informatie geeft Google bepaalde zoekresultaten weer. Het houdt daarbij rekening met je locatie. Zo krijg je bijvoorbeeld een bepaalde winkel in je buurt te zien, wanneer je naar een bepaalde keten zoekt.

 

Aanpassingen van zoekmachineoptimalisatie (SEO)

De Google Venice Update brengt voor website eigenaars ook werk met zich mee. Zo zullen ze hun zoekmachineoptimalisatie moeten aanpassen en verbeteren om gevonden te worden door het Google algoritme. Als ondernemer of bedrijf kun je dit onder andere doen door het fysieke adres van een bedrijf te vermelden op de website. Zo traceert Google de bedrijfslocatie meteen. Een tip is om categorieën met elkaar te verbinden door meta tags te gebruiken. Een Italiaans restaurant in Apeldoorn kan bijvoorbeeld ook “eten bestellen in Apeldoorn” toevoegen als zoekwoord.

 

 

@StayHungryseo

- February 18, 2017, 11:13 am

RT @InnovatieTop100: Meer zichtbaarheid door innovatieve combinatie psychologie en online marketing @StayHungryseo. Inschr. #innotop https:…
h J R
@StayHungryseo

- January 31, 2017, 7:56 am

Google Adwords dimensies waar jij vaker in zou moeten duiken! #Google #AdWords https://t.co/JuYd1qfLcf
h J R

banner-stayhungry

We gaan het gevecht aan met uw concurrenten!

Maak kennis met onze zoekmachineoptimalisatie virtuozen

 

"Door onze successen behoren wij al jaren tot de beste zoekmachineoptimalisatie bureaus van Nederland "

 

Dat extra zetje in de goede richting. Dat is zoekmachineoptimalisatie.

Onze zoekmachineoptimalisatie-specialisten helpen u graag verder met het optimaliseren van uw website voor de zoekmachines. Wij hebben de tools en kennis in huis om dit te doen in de vorm van een adviserende rol, maar ook het bedenken en uitvoeren van de nodige zoekmachineoptimalisatie aanpassingen.

Tja, Wij kunnen er geen genoeg van krijgen! Maak nu een afspraak!

contact-hoe-het-begon