Google Adwords dimensies waar jij vaker in zou moeten duiken!

Google Adwords dimensies waar jij vaker in zou moeten duiken!

Veel mensen gebruiken bij Google Adwords het tabblad “dimensies” niet of nauwelijks, wat toch voor de meesten een weggelegde kans is volgens mij. Adwords dimensies bieden echter enkele interessante opties die je belangrijke inzichten kunnen geven. In dit artikel zullen we drie interessante dimensies toelichten, waar je eenvoudig informatie uit kunt halen.

Labels

Met behulp van labels kun je meerdere advertentiegroepen of campagnes op één hoop gooien. Deze manier van werken biedt je meer inzicht op hoe je campagnes met best verkopende producten het doen, ten opzicht van de mindere producten. Voor deze dimensie moet je wel eerst labels toekennen aan de elementen die je wilt gaan analyseren. Hierdoor krijg je inzicht in:

  • De gezamenlijke prestaties
  • De resultaten van een A/B test in je advertenties
  • Verschillen in prestaties tussen exacte, phrase en broad zoektermen
  • Welke verschillende merken de meeste sales verwezenlijken

De mogelijkheden zijn eindeloos en afhankelijk van wat jij interessant vindt.

Top stijgers/dalers

De top stijgers/dalers dimensie toont je welke campagnes de grootste veranderingen in kosten of interacties vertonen. Je kan een periode selecteren van 7, 14 of 28 dagen en Google AdWords vergelijkt deze automatisch met dezelfde periode ervoor. Zo kun je recente optimalisaties meten aan impact en onverwachtse dingen opsporen. In de details zie je de relatieve als de absolute stijging/daling van onder andere de vertoningen, de gemiddelde cpc en positie, interacties, conversies en meer. Google Adwords kan je zelfs voor sommige gevallen een mogelijke oorzaak geven.

Campagne- / Advertentiegroep details

Niet zo spectaculair maar daarom niet minder handig. Je maakt een overzicht die je per advertentiegroep inzicht geeft in een aantal instellingen en behaalde resultaten. Je ziet bijvoorbeeld:

  • Het aantal uitsluitingswoorden
  • Het aantal actieve sitelinks
  • Bodaanpassingen voor mobiele divices
  • Afgekeurde advertenties

Hier kun je eventuele foutjes opsporen in de instellingen die je anders over het hoofd had gezien. Je vindt bijvoorbeeld ook kansen voor het optimaliseren van je Google AdWords campagnes als je 0 uitsluitingszoekwoorden of actieve sitelinks hebt.

@StayHungryseo

- February 18, 2017, 11:13 am

RT @InnovatieTop100: Meer zichtbaarheid door innovatieve combinatie psychologie en online marketing @StayHungryseo. Inschr. #innotop https:…
h J R
@StayHungryseo

- January 31, 2017, 7:56 am

Google Adwords dimensies waar jij vaker in zou moeten duiken! #Google #AdWords https://t.co/JuYd1qfLcf
h J R
The following two tabs change content below.
Stay Hungry Internet Marketing, Stay Hungry Internet Marketing is een ROI Driven Internet Marketing bureau dat is opgericht in 2011. Onze in-house ontwikkelde zoekmachineoptimalisatie technieken is de ideale voedingsbodem voor het opzetten en uitvoeren van effectieve online marketing campagnes. Dat realiseren wij al voor meer dan 300 klanten.