Skycraper techniek; voorsprong door techniek

Skycraper techniek

Ondanks alle updates van Google zijn de content en de linkbuilding nog steeds twee gigantische belangrijke kernbegrippen. Om een kwalitatieve website te hebben, moet je content kwalitatief zijn en moet je een kwalitatief hoogwaardige linkstructuur hebben. Je kan hiervoor de Skycraper techniek gebruiken. De Skycraper techniek is een simpele doch zeer effectieve techniek.

Voorsprong op je concurrenten

Bij de Skycraper techniek ga je jezelf continue vergelijken met je concurrenten. Je website gaat over een bepaald onderwerp en over dat onderwerp kan je kwalitatieve content vinden. Zoek bij je concurrenten naar de concurrent die de content het beste voor elkaar heeft; de beste content wordt in dit geval vergelijken met het ‘hoogste gebouw’ . Dit hoogste gebouw is de content van je concurrenten. Het is jouw doel om een hoger gebouw te krijgen, dus betere content hebben. Op die manier bouw je aan je eigen wolkenkrabber (skycraper).

Door deze techniek te hanteren, verzorg jij voor jezelf de meest hoogwaardige content. Deze content wordt door Google als kwalitatief gezien, waardoor jouw website hoger komt te staan dan van je concurrenten. Dit wordt uiteraard versterkt door hierbij ook te kijken naar de linkstructuur van je concurrenten. Ook hierop moet jouw website ‘beter’ scoren; daarmee verkrijg je links op kwalitatieve websites.

Bij de Skycraper techniek heb je wel input van andere partijen nodig. Deze partijen zitten in hetzelfde vakgebied als jou, maar zijn niet je directe concurrenten. Denk hierbij aan leveranciers en dergelijke. Deze partijen kunnen jouw website naar een hoger niveau brengen. Dit geldt echter vice versa ook. Stem je linkstructuur dus met deze partijen af. Deze partijen worden binnen de Skycraper techniek ‘experts’ genoemd. Door het bundelen van de krachten, gaat Google jou ook als een expert zien.

Met deze experts ga je samen waardevolle content maken. Je kan in deze content een link naar de website van deze expert stoppen en dat gebeurt vice versa ook. De content maak je dus niet zelf, maar dit doe je in samenwerking met de experts. Deze experts verwijzen vervolgens graag naar hun geleverde bijdrage (dat is dus jouw content) en delen dit hoogstwaarschijnlijk via hun social media kanalen. Dit levert enkele zoekmachine optimalisatie voordelen op:

  • De vindbaarheid van jouw website verbeterd doordat andere bedrijven linkjes naar jouw website plaatsen.
  • De naamsbekendheid van je website groeit.

Bovenstaand verhaal klinkt wellicht te mooi om waar te zijn. We hebben daarom onderstaand voorbeeld uitgewerkt; dit voorbeeld is op basis van een waargebeurde case.

De 3-stappen

Binnen de Skycraper techniek heb je drie verschillende stappen. Deze drie stappen worden uitgewerkt en toegelicht.

Het onderwerp van jouw website moet interessant zijn; hiermee verkrijg je een linkwaardig onderwerp waar experts graag over praten. Hierbij kan je de Keyword Planner van Google gebruiken; op die manier vind je de juiste/interessante onderwerpen. Het onderwerp wordt vervolgens bekeken op Google; welke concurrenten heb je en hoe gaan zij te werk? Zoek vervolgens via Google naar de concurrent met ‘het hoogste gebouw’, oftewel de meest kwalitatieve content. Zorg ervoor dat jij déze content gaat overtreffen.

Experts

Hierbij kan je de hulp inschakelen van de zogeheten experts. Je gekozen onderwerp heeft hoogstwaarschijnlijk allerlei sub onderwerpen. Indien dit niet het geval is, heb je een ongeschikt onderwerp bedacht. Als je bijvoorbeeld over een sport een website hebt, zijn er absoluut sub onderwerpen. Om wat voorbeelden te geven: de leveranciers van de kleding, de leveranciers van de materialen en de sponsoren binnen de sportwereld. Benader deze experts voor het leveren van input. Vraag tips aan hen en geef hierbij aan dat je hun naam zal noemen in je content. Met behulp van deze tips kan je waardevolle content schrijven. Benoem de namen van de experts hierin; dat vinden de experts leuk en de experts kunnen jouw content vervolgens delen via hun social media kanalen. Dat is uiteraard datgene wat je wilt hebben!

Gerelateerde websites

Bij elk onderwerp heb je ook nog gerelateerde websites. Als je een breed onderwerp hebt genomen, heb je altijd wel gerelateerde websites aan dit onderwerp. Benader deze partijen en breng ze bijvoorbeeld de volgende boodschap: “Wij hebben content die een goede toevoeging zou zijn voor uw publiek. Bent u bereid om ons stuk via uw social media te delen? Veel partijen haken hier op in en vragen soms een wederdienst. Zodra andere partijen over jouw website praten, vind Google dat erg leuk. Dat uit zich uiteindelijk in de posities in de Google.

Als experts en gerelateerde websites over jouw website praten, ziet Google dat als iets positief. Google gaat daardoor jouw content als kwalitatief zien en dat heeft een positieve invloed op jouw positie binnen Google.

 

Vergelijk jezelf daarom dus met je concurrenten en stijg, met behulp van experts en gerelateerde websites, boven je concurrenten uit.

@StayHungryseo

- February 18, 2017, 11:13 am

RT @InnovatieTop100: Meer zichtbaarheid door innovatieve combinatie psychologie en online marketing @StayHungryseo. Inschr. #innotop https:…
h J R
@StayHungryseo

- January 31, 2017, 7:56 am

Google Adwords dimensies waar jij vaker in zou moeten duiken! #Google #AdWords https://t.co/JuYd1qfLcf
h J R
The following two tabs change content below.
Stay Hungry Internet Marketing, Stay Hungry Internet Marketing is een ROI Driven Internet Marketing bureau dat is opgericht in 2011. Onze in-house ontwikkelde zoekmachineoptimalisatie technieken is de ideale voedingsbodem voor het opzetten en uitvoeren van effectieve online marketing campagnes. Dat realiseren wij al voor meer dan 300 klanten.