♛ 15 content marketing tips voor maximaal succes

Content Marketing actuele tips 

Google is erg actief de laatste tijd. De een na de andere update wordt uitgebracht en de kunstmatige intelligentie gaat een grotere rol spelen. Voor zoekmachine optimalisatie specialisten kan het daardoor wat onoverzichtelijk worden. Recent is het Content Marketing World evenement gehouden in Cleveland, Ohio. Binnen dit evenement was er veel aandacht voor de content in combinatie met zoekmachines.  Op dit evenement werden veel waardevolle tips gegeven; wij hebben deze tips hieronder voor jullie op een rijtje gezet.

De allerbeste pagina over één onderwerp

Zorg voor een informatieve en complete pagina over het onderwerp. Uit onderzoek is gebleken dat pagina’s met meer dan 2.000 woorden een positieve invloed hebben voor je ranking. Tevens zullen andere websites sneller naar jou linken als je waardevolle content op je website hebt. Met een informatie en complete pagina geef je hét antwoord waar de bezoeker naar op zoek is. Dat vindt Google fijn en heeft een positieve invloed op jouw ranking binnen de zoekmachine.

Check de autoriteit van je domein

Google heeft al geruime tijd de PageRank publicatie niet meer bijgewerkt. Google heeft zelfs besloten om dit helemaal weg te halen; de autoriteit van je domein blijft echter een belangrijk punt. De hoogte van de autoriteit van je domein is bepalend voor de positie binnen Google. Hou dus hier ook de focus op.

De zero positie

Veel mensen zijn in de veronderstelling dat de nummer 1 positie de beste positie is. Dat klopt echter niet; de zero positie bestaat ook nog. De zero positie heeft betrekking op de content die Google zelf boven de zoekresultaat neerzet. Deze content wordt gehaald vanaf de beste website. Zorg dat dit jouw website is.

Google Snippets

In navolging van de voorgaande tips zijn de Google Snippets eigenlijk vergelijkbaar. De Google Snippets kan een verrijking voor jouw website zijn. Je kan hiervoor de Google Structured Data Tester gebruiken om te kijken hoe Google jouw website interpreteert. Hier kan je vervolgens weer op inspelen.

Twitter

Google hecht steeds meer waarde aan Google. 6,5 Procent van de top 10 rankings binnen Google is een (actuele) tweet overgenomen vanuit Twitter. Hou hierbij dus rekening indien je een tweet op gaat stellen.

Gebruik één hoofddomein

Maak gebruik van één hoofddomein in plaats van meerdere sub domeinen. Het is veel effectiever om gebruik te maken van een sub-folder op je website in plaats van een volledig sub domein. Dit advies wordt eveneens benoemd door Rand Fishkin en Andy Crestodina; twee belangrijke mensen binnen de content wereld.

Analyseer bestaande content

Je website is nooit af; continue kan je website verbeterd worden. Dit geldt ook voor de content die op de website staat. Zorg ervoor dat je content actueel, kloppend en waardevol is. Als je zoekwoorden hebt die op een positie tussen de 11 en 30 scoren, moet je je focus hierop leggen. Deze zoekwoorden kunnen vaak, met enige inspanning, de top 10 in worden gedrongen.

Zoekwoordenonderzoek

Het zoekwoordenonderzoek moet je ook blijven herzien. Zoekwoorden die een halfjaar geleden nog niet actueel waren, kunnen dat nu wel zijn. Je kan hiervoor tools van KeywordTool en SEMRush gebruiken; hiermee kan je het potentieel van interessante zoekwoordencombinaties blootleggen.

 

Maak gebruik van gerelateerde zoekwoorden

Google vindt duplicate content niet leuk. Evenals dat Google geen fan is van keyword-spam. Om te voorkomen dat je een bepaald keyword te vaak gebruikt, kan je semantische woordcombinaties gebruiken. Semantisch betekent in de volksmond “de studie van woorden”. Betrek dus zoekwoorden die betrekking hebben op jouw zoekwoord erbij.

Interne links toevoegen

Het belang van interne links wordt nog wel eens onderschat. Je kan je Page Authority met interne links positief beïnvloeden. Laat hiermee de relevante pagina’s naar elkaar verwijzen.

Check op de Google Guidelines

Controleer de content van je website regelmatig op de regels van de Google Guidelines. Een controle hierop kan ervoor zorgen dat je matige content kan veranderen in kwalitatief hoogwaardige content.  In de Google Guidelines staan tevens allerlei richtlijnen voor mobiele content opgenomen.

Blog bijhouden

Hou een blog bij. Met een blog kan je je netwerk vergroten. Door een groot netwerk kan je je linkstructuur verder optimaliseren. Tevens kan je bepaalde berichten van jezelf op social media laten delen; hierdoor stijgt de naamsbekendheid van je website.

Eigen marktonderzoek

Google vindt harde meningen of duidelijke data erg interessant. Deze componenten krijgen zelfs de meeste mentions van Google. Zorg er dus voor dat je eigen marktonderzoek uitvoert. Op basis van dat marktonderzoek kan je harde uitspraken doen of een scherp blog schrijven. Google is daar erg fan van!

Gebruik de “no follow” mogelijkheid

In de HTML code van je website kan je gebruik maken van ‘no follow’. Hiermee geef je bij Google aan dat deze pagina’s niet geïndexeerd hoeven te worden. De minder goede pagina’s van je website worden hiermee uitgesloten. Dat komt de ranking van je website alleen maar ten goede.

Hou de focus op RankBrain

RankBrain is de nieuwe update van Google; dit is een zelflerend systeem waarmee de kunstmatige intelligentie angstvallig dichtbij komt. De verwachting is dat RankBrain een gigantische impact gaat hebben op het internet. De basis blijft echter hetzelfde; als jij het beste antwoord op een vraag van de bezoeker geeft, wordt jouw website het hoogste getoond.

@StayHungryseo

- February 18, 2017, 11:13 am

RT @InnovatieTop100: Meer zichtbaarheid door innovatieve combinatie psychologie en online marketing @StayHungryseo. Inschr. #innotop https:…
h J R
@StayHungryseo

- January 31, 2017, 7:56 am

Google Adwords dimensies waar jij vaker in zou moeten duiken! #Google #AdWords https://t.co/JuYd1qfLcf
h J R
The following two tabs change content below.
Stay Hungry Internet Marketing, Stay Hungry Internet Marketing is een ROI Driven Internet Marketing bureau dat is opgericht in 2011. Onze in-house ontwikkelde zoekmachineoptimalisatie technieken is de ideale voedingsbodem voor het opzetten en uitvoeren van effectieve online marketing campagnes. Dat realiseren wij al voor meer dan 300 klanten.