Google algoritme blijft met mysterie omgeven

Google's nieuwste algoritme update

Het algoritme van Google is niet meer weg te denken uit de marketingwereld. Zonder dit onderdeel werkt de zoekmachine Google niet naar behoren. Bedrijven houden in hun zoekmachineoptimalisatie-strategie ondertussen rekening met het Google algoritme. Hoe het algoritme precies werkt? Dat weet alleen Google.

Google algoritme: Complexe wiskunde

Het algoritme is een complex wiskundig gegeven. De werking wordt nooit precies weergeven, waardoor het niet duidelijk is hoe het precies in elkaar steekt. Wel spelen er bij de werking van het algoritme allerlei factoren een rol. Alleen Google heeft de precieze kennis over het algoritme in huis. Sterker nog, het is ‘hun best bewaarde geheim’. Aan de hand daarvan verstrekt de zoekmachine af en toe richtlijnen aan zoekmachineoptimalisatie-specialisten en website beheerders.

Google algoritme: Het belang van Pagerank

Weet je de kennis over het algoritme te bemachtigen, dan is de kans groot dat je binnen mum van tijd bovenaan de zoekresultaten staan. Maar omdat de werking van het algoritme met geheimzinnigheid is omgeven, zal dit nooit gebeuren. Wel is er et een en ander bekend over het algoritme Pagerank. Dit vormt in zekere zin de basis van het zoekalgoritme. Pagerank is ontzettend belangrijk voor jouw website en webpagina’s omdat het de zoekmachine ranking bepaald aan de hand van populariteit. Het is dan ook een belangrijke factor voor de positie van jouw website en webpagina in de zoekmachine.

Waarde van een hyperlink

Het pagerank systeem werkt aan de hand van in- en uitkomende links. Het hecht namelijk een bepaalde waarde toe aan een hyperlink. Hoe meer waarde een bepaalde link heeft, hoe hoger de pagerank van je pagina. Het algoritme blijft continue aan verbetering onderhevig. Google voert in haar strijd tegen slechte websites regelmatig updates door. Zij bevatten bijvoorbeeld irrelevante en slechte content. Google hecht namelijk veel waarde aan kwalitatief hoogwaardige content.

 

De jacht naar slechte content

Een van de updates in het befaamde algoritme is Google Panda. Deze update detecteert webpagina’s met slechte content. Deze bevatten bijvoorbeeld irrelevante zoekwoorden. Vervolgens verwijdert Google Panda deze webpagina’s tijdelijk uit de zoekresultaten. Zodoende is het belangrijk om goede en unieke content altijd deel uit te laten maken van een zoekmachineoptimalisatie-strategie.

@StayHungryseo

- February 18, 2017, 11:13 am

RT @InnovatieTop100: Meer zichtbaarheid door innovatieve combinatie psychologie en online marketing @StayHungryseo. Inschr. #innotop https:…
h J R
@StayHungryseo

- January 31, 2017, 7:56 am

Google Adwords dimensies waar jij vaker in zou moeten duiken! #Google #AdWords https://t.co/JuYd1qfLcf
h J R
The following two tabs change content below.
Stay Hungry Internet Marketing, Stay Hungry Internet Marketing is een ROI Driven Internet Marketing bureau dat is opgericht in 2011. Onze in-house ontwikkelde zoekmachineoptimalisatie technieken is de ideale voedingsbodem voor het opzetten en uitvoeren van effectieve online marketing campagnes. Dat realiseren wij al voor meer dan 300 klanten.